Tuesday, September 06, 2005

Constantine

Keanu Reeves je velmi tvárná osobnost, která do hraní vkládá svůj um se vším všudy. Z hlediska tvorby se dokáže plně vcítit do své postavy, ovládá všechny finesy pohybu a práce s hlasem. Ve filmu Constantine zároveň tušíme velmi intenzivní v jeho postavě duševní a duchovní život, vnitřní boj a nenaznačovaný cit pod maskou nezranitelného. Je to podivné, ale když před nás staví spirituální problémy, přímo se nás to dotýká. I během filmu se sami můžeme ptát, co je pravda a co ne. Nosí v sobě zhrzenost, ale taky touhu odčinit výrazné chyby své minulosti. Jeho postava si plně uvědomuje význam síly lidského hříchu. I když na agresi odpovídá násilím, nakonec v sobě objeví schopnost se obětovat, což ho může zachránit. Rachel Weiszová v roli Angely Dodsonové má velký smysl pro skrývané tajemství, které v sobě nosí. Jako policistka používá svůj mozek, logiku a chladný přístup k nečekaným a složitým záležitostem. Ale zároveň se snaží porozumět životu Johna Constantina. Má pro to větší předpoklady, než připouští. Je zajímavé pozorovat vývoj její postavy, kdy nejdříve jen z pohledu můžeme vyčíst, co se ukrývá uvnitř sebejisté policistky. Pak se ale plně poddává běhu událostí, vystupuje z ní potřeba zachránit duši své sestry, která propadla okultním věcem, a proto se psychicky zhroutila a zemřela. Umí skvěle měnit tón hlasu, mimika vystupuje navenek a reaguje na duševní pochody. Hra emocí, která postupně zaplavuje postavu i vybroušené scény, má velkou účinnost a skvělí herci Reeves a Weiszová zaplňují plátno skutečně lidským zápasem se zlem, které chce zotročovat.