Tuesday, June 06, 2006

Umělecká režie a vizuální efekty

Umělecký tým měl možnost prostudovat v Disneyho knihovně výzkumů animace všechny dochované materiály k původnímu filmu. Režisér Budd tvrdí, že si tam připadali jako v nebi. Buddovi animátoři našli inspiraci v původních kresbách Petera Pana od Milta Kahla. Ten ho tehdy nakreslil jako dítě, které není na první pohled nijak nápadně hezké, ale je veselé a šibalské. Dále velmi podrobně studovali původní film, aby zjistili, jak někdejší Disneyho animátoři zacházeli se světlem.
Hudba
Skladateli Joelu McNeelymu se podařilo složil hold původnímu filmu, ale hlavně vtisknout tomu novému vlastní charakter. Jeho práce začala tím, že společně s režisérem, producenty a animátory sledoval hrubý sestřih a dohadovali se o tom, kde by byla vhodná hudba a v jakém stylu by měla být. Pak se zavřel do pracovny, kde dvanáct hodin denně, sedm dní v týdnu skládal hudbu. Tu pak nahrál devadesátičlenný symfonický orchestr ve slavném studiu Abbey Road v Londýně. McNeely vytvořil každé postavě vlastní hudební motiv.
McNeelyho hudební vzdělání je velmi různorodé. Začínal jako jazzman, hrál na saxofon. Později studoval na Eastman School of Music. Napsal hudbu k pětatřiceti filmům a televizním pořadům, dirigoval více než třicet nahrávek klasické filmové hudby.