Poslední desetiletí 19.století a první léta 20.století byla ve znamení PIKTORIALISMU- snímky vzniklé v tomto duchu se vyznačovaly narušením ostrosti, byly většinou zpracované technikou ušlechtilých tisků a hlavní důraz byl kladen na náladu, kdežto obsah byl považován za podružný.
Po první světové válce byl návrat k ostrosti fotografických obrazů již výraznější. Na počátku 20 let se v souhlase s „novou věcností“ zaměřovali fotografové na ostré zachycení podrobností předmětů a nacházení zajímavých uspořádání v oblasti střední skutečnosti. tyto tendence značně pomohli k návratu k cílevědomému využití specifiky fotografie. V Německu stál v popředí těchto snah Albert Renger Patzsch. V krajinářské fotografii spojil tento způsob přesného zobrazování podrobností s lyričtěji laděným pohledem na svět zejména Američan Edward Weston, který se zejména zajímal o oblasti neporušené lidskou rukou. Důležitým střediskem moderní fotografie se stal i slavný „Bauhaus“, kde se sice fotografií nevyučovalo, avšak mnozí z pedagogů v ní nacházely velké možnosti pro tvůrčí pokusy, jako například Laszlo Moholy – Nagy . Zdokonalení fotografické techniky (například uvedení přístrojů Leica roku 1924, Ermanox s objektivem Ernostar 1:2 roku 1924, Roflleiflex roku 1929) umožnilo těm nejschopnějším, kteří uměl v plném rozsahu využít nových zlepšení, fotografovat téměř vše, co člověk může vidět. Zároveň se vytvořili podmínky pro zrychlení práce, zejména pohotovou tvůrčí reakci na náhle objevený námět.
Po první světové válce byl návrat k ostrosti fotografických obrazů již výraznější. Na počátku 20 let se v souhlase s „novou věcností“ zaměřovali fotografové na ostré zachycení podrobností předmětů a nacházení zajímavých uspořádání v oblasti střední skutečnosti. tyto tendence značně pomohli k návratu k cílevědomému využití specifiky fotografie. V Německu stál v popředí těchto snah Albert Renger Patzsch. V krajinářské fotografii spojil tento způsob přesného zobrazování podrobností s lyričtěji laděným pohledem na svět zejména Američan Edward Weston, který se zejména zajímal o oblasti neporušené lidskou rukou. Důležitým střediskem moderní fotografie se stal i slavný „Bauhaus“, kde se sice fotografií nevyučovalo, avšak mnozí z pedagogů v ní nacházely velké možnosti pro tvůrčí pokusy, jako například Laszlo Moholy – Nagy . Zdokonalení fotografické techniky (například uvedení přístrojů Leica roku 1924, Ermanox s objektivem Ernostar 1:2 roku 1924, Roflleiflex roku 1929) umožnilo těm nejschopnějším, kteří uměl v plném rozsahu využít nových zlepšení, fotografovat téměř vše, co člověk může vidět. Zároveň se vytvořili podmínky pro zrychlení práce, zejména pohotovou tvůrčí reakci na náhle objevený námět.
<< Home