Polarizační lineární filtry
Slouží k získání lineárně polarizovaného světla.
V praxi vedou podle postavení filtru ke
snížení nebo úplnému odstranění reflexů na
nekovových plochách (vodní hladině, sklu,
keramice...). Úplná polarizace nastává jen při
dopadu světla pod určitým úhlem (u vody je to
například 37°), ideální úhel záběru se pohybu-
Jak používat
filtry
Používání filtrů má i ve
světě digitálních zásahů
do snímků své významné
místo, neboť funkci
některých filtrů lze digitálně
nahrazovat jen velmi
obtížně nebo vůbec ne
(polarizační filtr). Naopak
funkci určitých typů filtrů
pro klasickou fotografií lze
poměrně jednoduše nahrazovat
digitálními zásahy;
pro nákup a používání filtrů
je tedy vhodné být poučen
jak v klasické, tak digitální
fotografii a při výběru
a užití filtru by mělo hrát
roli také to, zda běžně pro
úpravu fotografií využíváme
počítač nebo ne. Fotograf
krajinář se nemůže bez
filtrů vůbec obejít, a to jak
v barevné, tak v černobílé
fotografii. A závěrem to
nejpodstatnější: každé
použití filtru musí mít své
odůvodnění, nesmí být
nahodilé, s filtry nutno
pracovat citlivě.
Shora:
• Šedý filtr NEO MC-ND2.
• Cirkulační polarizační filtr
Marumi MC C-P.L.
• UV filtr Marumi.
Foto dodavatel filtrů,
společnost Fomei.
je zpravidla mezi 30-40°. Polarizováno je částečně
i světlo oblohy, polarizačního filtru lze
tudíž využít i k jejímu ztmavnutí bez deformace
barev. Obecně polarizační filtry zvýrazňují
sytost a čistotu barev, zejména pří bočním světle.
Protože filtrují UV záření, snižují také opar
při krajinářských snímcích.
V praxi vedou podle postavení filtru ke
snížení nebo úplnému odstranění reflexů na
nekovových plochách (vodní hladině, sklu,
keramice...). Úplná polarizace nastává jen při
dopadu světla pod určitým úhlem (u vody je to
například 37°), ideální úhel záběru se pohybu-
Jak používat
filtry
Používání filtrů má i ve
světě digitálních zásahů
do snímků své významné
místo, neboť funkci
některých filtrů lze digitálně
nahrazovat jen velmi
obtížně nebo vůbec ne
(polarizační filtr). Naopak
funkci určitých typů filtrů
pro klasickou fotografií lze
poměrně jednoduše nahrazovat
digitálními zásahy;
pro nákup a používání filtrů
je tedy vhodné být poučen
jak v klasické, tak digitální
fotografii a při výběru
a užití filtru by mělo hrát
roli také to, zda běžně pro
úpravu fotografií využíváme
počítač nebo ne. Fotograf
krajinář se nemůže bez
filtrů vůbec obejít, a to jak
v barevné, tak v černobílé
fotografii. A závěrem to
nejpodstatnější: každé
použití filtru musí mít své
odůvodnění, nesmí být
nahodilé, s filtry nutno
pracovat citlivě.
Shora:
• Šedý filtr NEO MC-ND2.
• Cirkulační polarizační filtr
Marumi MC C-P.L.
• UV filtr Marumi.
Foto dodavatel filtrů,
společnost Fomei.
je zpravidla mezi 30-40°. Polarizováno je částečně
i světlo oblohy, polarizačního filtru lze
tudíž využít i k jejímu ztmavnutí bez deformace
barev. Obecně polarizační filtry zvýrazňují
sytost a čistotu barev, zejména pří bočním světle.
Protože filtrují UV záření, snižují také opar
při krajinářských snímcích.
Labels: fotografování
<< Home