Saturday, November 24, 2007

Závěr

Polarizační filtry mají mnoho vlastností, které se jistě hodí každému fotografovi se zájmem o věc. V počátcích je trochu složitější se naučit polarizák používat a ne každá fotografie dopadne nejlépe ale časem jistě zjistíte že je to mocný pomocník, který dokáže naše fotografie udělat mnohem lepší. Je důležité experimentovat a naučit se tento druh filtru používat ve správnou dobu a na správných místech. Mnoho lidí si na filtr třeba značí místo, kde je jeho působení největší a naopak nejmenší aby se rychleji zorientovali. Já osobně si značky nedělám ale po namáčknutí si najdu místo kde je účinek filtru nejmenší a v tomto místě opět namáčknu spoušť a teprve reguluji polarizační sklo.
Nedávno jsem dal na stránky žádost, zda by mi nemohl někdo s tímto článkem pomoci a nebo poslat nějaké jeho postřehy. Nikdo mi nic neposlal a tak se domnívám že sem nechodí moc lidí, kteří by nějakou zkušenost s tímto filtrem měli. Proto věřím že pro Vás je článek přínosem a jestli se chcete na něco zeptat nebo mě v něčem opravit tak neváhejte (kde jinde je k tomu lepší místo). Posílat postřehy můžete jistě i nadále, budu jen rád :-)
Ještě pro Vás mám malý bonus nakonec (aby jste neřekli že vás nemám rád). Chcete-li český 70stránkový katalog filtrů HOYA, stačí zavolat na tel. číslo 495538132 a slušně o něj požádat. Do jednoho týdne ho pak zdarma obdržíte a hned budete mít alespoň přehled, kolik vlastně různých a zajímavých sklíček se pro fotoaparáty dělá.

Labels: